ActionScript to wewnętrzny język programowania Flash'a, dzięki któremu jesteśmy w stanie kontrolować zachowanie animacji oraz zawartych w niej obiektów. Możemy tworzyć skrypty, które dołączone do odpowiednich odnośników potrafią stworzyć interaktywne elementy interfejsu graficznego, takie jak przyciski, paski przewijania, rozwijane menu itp. Zaawansowanie języka ActionScript w piątej wersji Flash'a pozwala na tworzenie złożonych aplikacji internetowych, np. gier, formularzy itp.
W tej oto książce chciałbym w sposób praktyczny przekazać przynajmniej część swojej wiedzy o ActionScript, tak aby Czytelnik mógł później sam wykorzystać z powodzeniem to, czego się dzięki tej publikacji nauczy. Ze względu na objętość książki nie jestem oczywiście w stanie opisać wszystkich szczegółów, dlatego też podczas omawiania poszczególnych ćwiczeń będę zachęcał do dalszego eksperymentowania z danym zagadnieniem. Ponadto do książki dołączona jest dyskietka, na której znajdują się przykłady i ćwiczenia, wykorzystywane w tej książce. Ponieważ tematyką tej pozycji jest ActionScript, zakładam, iż Czytelnik potrafi już tworzyć animacje we Flashu, wie, czym są symbole, odnośniki, ujęcia, animacja uzupełniana, pliki SWF i FLA. Wiedza ta jest niezbędna, aby móc bez problemów przeczytać tę książkę i wykonać zawarte w niej ćwiczenia.
- Autor: Daniel Bargieł
- Kategoria: informatyka, matematyka
- Język: polski
- ISBN: 8371975473
- Data wydania: 2001-09-14
- Ocena: 0,0
- Wydawnictwo: Helion